لوازم خانگی

خرید لوازم خانگی از یکی از بهترین سایت های خرید انلاین

لوازم خانگی

خرید لوازم خانگی از یکی از بهترین سایت های خرید انلاین

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اسپرسو ساز

دستگاه اسپرسو قهوه را با مجبور کردن آب تحت فشار در نزدیکی نقطه جوش از طریق "پک" قهوه آسیاب شده و فیلتر به منظور تولید قهوه غلیظ و غلیظ به نام اسپرسو دم می کند. اولین دستگاه ساخت اسپرسو در سال 1884 توسط آنجلو موریوندو از تورین ایتالیا ساخته و ثبت اختراع شد. یک طراحی بهبود یافته در تاریخ 28 آوریل 1903 توسط لوئیجی بزرا ثبت اختراع شد. بنیانگذار شرکت لا پاونی حق ثبت اختراع را خریداری کرد و از سال 1905 دستگاه های اسپرسو را در مقیاس کوچک در میلان تولید کرد. چندین طرح ماشین برای تولید اسپرسو ایجاد شده است. چندین دستگاه دارای برخی عناصر مشترک مانند سر گروه و فیلتر فیلتر هستند. یک دستگاه اسپرسو ممکن است دارای یک عصای بخار باشد که برای بخار دادن و کف مایعات (مانند شیر) برای نوشیدنی های قهوه مانند کاپوچینو و کافه لاته استفاده می شود.

دستگاه های اسپرسو ممکن است بخار محرک ، پیستون محور ، پمپ محور یا پمپ هوا باشد. همچنین ماشین آلات ممکن است دستی یا اتوماتیک باشند.
اولین دستگاه ساخت اسپرسو توسط آنجلو موریوندو از تورین ایتالیا ساخته شد و حق ثبت اختراع شد ، وی در نمایشگاه عمومی تورین در سال 1884 نمونه کار خود را به نمایش گذاشت. [1] حق ثبت اختراع به او اعطا شد. 33/256 مورخ 16 مه 1884 (مطابق "Bollettino delle privative industriali del Regno d'Italia" ، سری 2 ، جلد 15 ، سال 1884 ، صفحات 635 - 655). گواهی عنوان صنعتی برای اختراعی به نام "ماشین آلات جدید بخار برای شیرینی سازی اقتصادی و فوری نوشیدنی های قهوه ، روش" A. Moriondo "، Plate CXL" به آقای آنجلو موریوندو ، اهل تورین اعطا شد.

در سال 1901 ، لوئیجی بزرا از میلان حق ثبت اختراع در ماشین را به ثبت رساند. بزرا مهندس نبود ، بلکه مکانیک بود. وی تعدادی از پیشرفت های موجود در ماشین موجود را ثبت کرد که اولین مورد در 19 دسامبر 1901 اعمال شد. این عنوان "نوآوری در ماشین آلات تهیه و بلافاصله نوشیدنی قهوه است" (حق ثبت اختراع شماره 153/94 ، 61707 ، در 5 ژوئن 1902) در سال 1905 حق ثبت اختراع توسط Desiderio Pavoni خریداری شد که شرکت La Pavoni را تأسیس کرد و تولید ماشین را به صورت تجاری (یکبار در روز) در یک کارگاه کوچک در Via Parini در میلان آغاز کرد.

در سال 1933 Francesco Illy مجارستانی-ایتالیایی اولین دستگاه قهوه ساز اتوماتیک را اختراع کرد که آب تحت فشار را جایگزین بخار می کند. ایلتا به مدل قبلی اسپرسو تبدیل شد.
چندین طرح ماشین برای تولید اسپرسو ایجاد شده است. چندین ماشین دارای برخی عناصر مشترک هستند.

با توجه به ظرافت آسیاب ، میزان فشار مورد استفاده برای له شدن آسیاب ها یا فشار خود می توان برای تغییر طعم اسپرسو استفاده کرد. برخی از باریستاها عکسهای اسپرسو را مستقیماً به درون یک فنجان دمیتاسه یا شیشه شات گرم می کنند تا دمای بالاتر اسپرسو حفظ شود.

 

 

خرید اسپرسو ساز

 

پیستون محور
ماشین پیستونی یا اهرم محور در سال 1945 توسط اچیل گاگیا ، بنیانگذار سازنده دستگاه اسپرسو گاگیا ، در ایتالیا ساخته شد. در طراحی به طور کلی از اهرمی استفاده می شود که توسط اپراتور پمپ می شود تا آب گرم را تحت فشار قرار دهد و آن را از طریق قهوه ارسال کند. عمل تولید یک گل اسپرسو در محاوره اصطلاحاً کشیدن گلوله نامیده می شود ، زیرا این اسپرسو سازهای اهرمی محکم برای تولید گلوله به کشیدن یک دسته بلند احتیاج داشتند. [2] به همین دلیل دستگاه های اسپرسوی اهرمی محور را اسپرسو دستی نیز می نامند.

دو نوع دستگاه اهرم وجود دارد. طرح پیستون دستی و پیستون فنر. با استفاده از پیستون دستی ، اپراتور مستقیماً آب را از طریق زمین هل می دهد. در طراحی پیستون فنر ، اپراتور برای کشش فنر کار می کند ، سپس فشار را برای اسپرسو ایجاد می کند (معمولاً 8 تا 10 بار ؛ 116 تا 145 psi).
بخار محور


یک واحد بخار محرک با مجبور کردن آب از طریق قهوه با استفاده از فشار بخار یا بخار کار می کند. اولین دستگاه های اسپرسو از نوع بخار بودند که وقتی دیگ بخار معمولی به چهار سر گروه منتقل می شد تولید می شد تا چندین نوع قهوه به طور همزمان ساخته شود. [3] این طرح امروزه همچنان در ماشین های کم مصرف مصرف می شود ، زیرا نیازی به داشتن قطعات متحرک ندارد. همچنین ، ماشین های بخار محوری در مقایسه با پمپ محوری فشار استخراج بالایی ندارند. این منجر به کیفیت پایین کرما می شود ، که مشخصه اسپرسو است.
دیگ بخار (SB)
این دستگاه ها فقط دم می کنند و نه بخار و فقط به یک دیگ بخار نیاز دارند. آنها نسبتاً غیر معمول هستند ، گرزهای بخار یک ترکیب ساده و ارزشمند است.
اتوماسیون

ساخت اسپرسو با پورتافیلتر "بی ته"
به طور کلی از ماشین آلاتی که دارای پمپ ، سنسور ، سوپاپ و آسیاب هستند ، فرآیند تولید خودکار به صورت خودکار استفاده می شود.

نیمه خود کار
برای رساندن آب به جای نیروی دستی از پمپ استفاده کنید. فشار دم کرده باقی مانده در سبد از طریق یک شیر سه طرفه آزاد می شود.
خودکار
این دستگاه ها همچنین حجم دم کرده را خودکار می کنند (از این رو به طور غیر مستقیم زمان دم را تولید می کنند). آنها این کار را با اضافه کردن یک جریان سنج خطی به سر گروه انجام می دهند: وقتی مقدار برنامه ریزی شده آب از کنتور عبور کند ، پمپ خاموش می شود. سنگ زنی و لمس کردن هنوز هم دستی است. منبع

  • roya ms
  • ۰
  • ۰

کنسول بازی

کنسول بازی ویدیویی یک وسیله الکترونیکی یا رایانه ای است که از یک سیگنال ویدیویی یا یک تصویر بصری برای نمایش یک بازی ویدیویی که یک یا چند نفر می توانند از طریق نوعی کنترل کننده بازی پخش کنند ، خروجی می گیرد. این ممکن است کنسول های خانگی باشد که به طور کلی در یک مکان دائمی متصل به تلویزیون یا دستگاه نمایشگر دیگری قرار گرفته و با یک کنترل کننده بازی جداگانه کنترل می شوند ، یا کنسول های دستی که شامل واحد نمایشگر خود و عملکردهای کنترل کننده داخلی در واحد هستند و می توانند در هر جایی پخش شوند. . کنسول های هیبریدی ترکیبی از عناصر کنسول خانگی و کنسول دستی هستند.

کنسول های بازی ویدئویی نوعی تخصصی از یک رایانه خانگی است که منوط به بازی های ویدیویی است و با در نظر گرفتن قیمت مناسب و دسترسی به عموم مردم طراحی شده است ، اما قدرت محاسبات خام و سفارشی سازی آن را ندارد. سادگی تا حدی با استفاده از کارتریج های بازی یا روش های توزیع ساده دیگر حاصل می شود و تلاش برای راه اندازی یک بازی را کاهش می دهد. با این حال ، این امر منجر به قالب های انحصاری فراگیر می شود که رقابت را برای سهم بازار ایجاد می کند. [1] کنسول های جدیدتر همبستگی بیشتری با رایانه های خانگی نشان داده اند و انتشار بازی ها در چندین سیستم عامل را برای توسعه دهندگان آسان کرده است. علاوه بر این ، کنسول های مدرن می توانند به عنوان جایگزینی برای پخش کننده های رسانه با قابلیت پخش فیلم ها و موسیقی از رسانه های نوری یا خدمات رسانه های جریانی عمل کنند.

کنسول های بازی ویدیویی معمولاً در یک چرخه 5-7 ساله به نام یک نسل فروخته می شوند ، کنسول هایی که با قابلیت های فنی مشابه ساخته می شوند یا در همان بازه زمانی ساخته می شوند و به نسل ها تقسیم می شوند. این صنعت یک مدل razorblade برای فروش کنسول با سود کم یا ضرر در حالی که در ازای مجوزهای فروش هر بازی درآمد کسب کرده است ، با منسوخ برنامه ریزی شده برای جذب مصرف کنندگان به نسل بعدی کنسول ، تولید کرده است. در حالی که تولیدکنندگان زیادی در تاریخ بازار کنسول ها آمده و رفته اند ، همیشه دو یا سه رهبر برجسته در بازار وجود داشته اند ، با بازار فعلی توسط سونی (با نام تجاری PlayStation خود) ، مایکروسافت (با نام Xbox خود) ، و نینتندو (در حال حاضر کنسول Switch و مشتق سبک آن را تولید می کند).

 

 

خرید کنسول بازی

 


مقالات اصلی: تاریخچه کنسول های بازی ویدیویی و نسل های کنسول بازی های ویدیویی خانگی
اولین کنسول های بازی ویدیویی در اوایل دهه 1970 ظهور کرد. رالف H. Baer مفهوم بازی های ساده مبتنی بر نقطه را بر روی صفحه تلویزیون در 1966 ابداع کرد ، که بعداً اساس Magnavox Odyssey در 1972 شد. با الهام از بازی تنیس روی میز در ادیسه ، نولان بوشنل ، تد دبنی و Allan Alcorn در Atari، Inc اولین بازی موفق Arcade ، Pong را توسعه داد و به دنبال ساخت آن در نسخه خانگی بود که در سال 1975 منتشر شد. اولین کنسول ها فقط به گروه خاصی از بازی ها که در سخت افزار تعبیه شده بودند اختصاص داشت. کنسول های قابل برنامه ریزی با استفاده از کارتریج های ROM قابل تعویض در سال 1976 با Fairchild Channel F معرفی شدند اگرچه با Atari 2600 که در سال 1977 منتشر شد محبوبیت پیدا کردند.

کنسول های دستی از طریق پیشرفت فناوری در بازی های الکترونیکی دستی ظهور کردند زیرا این موارد از مکانیکی به منطق الکترونیکی / دیجیتال تغییر یافتند و از نشانگرهای دیود ساطع کننده نور (LED) به نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) که با صفحه های ویدئو بیشتر شبیه بودند ، با Microvision در سال 1979 و Game & Watch در سال 1980 نمونه های اولیه بوده و توسط Game Boy در 1989 به طور کامل تحقق یافته است.

از دهه 1970 ، هر دو کنسول خانگی و دستی به دنبال تغییرات جهانی در فناوری ، از جمله بهبود تولید تراشه های الکترونیکی و رایانه ای برای افزایش قدرت محاسباتی با هزینه و اندازه کمتر ، معرفی گرافیک های سه بعدی و پردازنده های گرافیکی مبتنی بر سخت افزار برای زمان واقعی ، پیشرفته تر شدند. ارائه ، ارتباطات دیجیتالی مانند اینترنت ، شبکه بی سیم و بلوتوث ، و قالب های رسانه ای بزرگتر و متراکم تر و همچنین توزیع دیجیتال. به دنبال همان نوع پیشرفت قانون مور ، کنسول های خانگی به نسل های مختلف تقسیم شدند ، هر کدام تقریباً پنج سال به طول انجامید ، کنسول های هر یک دارای مشخصات فنی مشابه و ویژگی هایی مانند اندازه کلمه پردازنده بودند. در حالی که هیچ تعریف استاندارد یا تجزیه کنسول های خانگی بر حسب نسل وجود ندارد ، [2] تعریف این نسل ها که توسط ویکی پدیا از جمله کنسول های نماینده استفاده می شود در زیر نشان داده شده است.
در وهله اول سه نوع کنسول بازی ویدیویی وجود دارد: کنسول های خانگی ، کنسول های دستی و کنسول های هیبریدی.

کنسول های بازی ویدئویی خانگی دستگاه هایی هستند که به طور کلی قرار است به تلویزیون یا نوع دیگری از مانیتور متصل شوند و از طریق پریز برق تأمین می شوند ، بنابراین استفاده از این واحد در مکان های ثابت ، معمولاً در خانه در اتاق نشیمن فرد ضروری است. از کنترل کننده های بازی جداگانه که از طریق اتصالات سیمی یا بی سیم متصل می شوند ، برای ورودی بازی استفاده می شوند. نمونه های اولیه آن شامل Atari 2600 ، سیستم سرگرمی Nintendo و Sega Genesis است ، در حالی که نمونه های جدید آن شامل Wii U ، PlayStation 4 و Xbox One است. انواع خاصی از کنسول های خانگی عبارتند از:

  • roya ms
  • ۰
  • ۰

لوازم خانگی

شستن با دست
مقاله اصلی: خشکشویی § تاریخچه
پرونده: Rhof-histWaschmaschine.ogv
Irreler Bauerntradition ماشین لباسشویی اولیه Miele را در موزه هوای آزاد Roscheider Hof نشان می دهد.
پولشویی با دست شامل خیساندن ، ضرب و شتم ، مالش دادن و شستشوی منسوجات کثیف است. قبل از لوله کشی داخل خانه ، خدمتکاران ، لباسشویی (لباسشویی) یا خانم خانه نیز مجبور بودند همه آب مورد استفاده برای شستشو ، جوشاندن و شستشوی لباس های شسته شده را از پمپ ، چاه یا چشمه حمل کنند. آب لباسشویی را می توان با دست حمل کرد ، برای شستشو روی آتش گرم کرد و سپس در وان ریخت. این باعث شده آب گرم و صابون گرانبها باشد. ابتدا برای شستن کمترین لباس آلوده و سپس برای شستن تدریجی لباسهای شسته شده دوباره مورد استفاده قرار می گیرد.

حذف آب و صابون از لباس پس از شستشو فرآیندی جداگانه بود. ابتدا صابون با آب زلال شسته می شود. پس از شستشو ، لباس خیس خیس شده به صورت رول در می آید و با دست می پیچد تا آب آن خارج شود. کل فرآیند اغلب یک روز کار سخت ، به علاوه خشک کردن و اتو کردن را به خود اختصاص داده است.

تقریباً پنج میلیارد نفر از جمعیت هفت میلیارد نفری جهان تا سال 2010 هنوز لباس هایشان را با دست می شویند. [1]

ماشین های اولیه
همچنین نگاه کنید به: ماشین لباسشویی ثور

 

خرید لوازم خانگی


تصویری از ماشین لباسشویی شوفر (سمت چپ) در سال 1766 و ماشین لباسشویی ساده و با میل لنگ (راست)

آسیاب پر از تئاتر گئورگ آندریاس باکلر Theatrum Machinarum Novum ، 1661
یک نمونه اولیه از شستشو با ماشین ، عمل پر شدن است. در یک آسیاب پر کننده پارچه را با چکش های چوبی مورد ضرب و شتم قرار می دادند ، معروف به سهام پر یا چکش پر.

اولین حق ثبت اختراع انگلیسی در گروه ماشین های لباسشویی در سال 1691 صادر شد. [2] نقاشی یک ماشین لباسشویی زودرس در شماره ژانویه 1752 مجله The Gentleman's Magazine ، یک نشریه انگلیسی منتشر شد. طرح ماشین لباسشویی ژاکوب کریستین شوفر در سال 1767 در آلمان منتشر شد. [3] در سال 1782 ، هنری سیدجیر حق ثبت اختراع انگلیس را برای یک واشر درام دوار صادر کرد و در دهه 1790 ادوارد بیتهام "کارخانه های شستشوی ثبت اختراع" بی شماری را در انگلستان فروخت. [4] یکی از اولین نوآوری ها در فناوری ماشین لباسشویی استفاده از ظروف محصور یا حوضچه هایی بود که دارای شیار ، انگشت یا دست و پا زدن بود تا به مالش و مالش لباس کمک کند. شخصی که از واشر استفاده می کند از یک چوب برای فشار دادن و چرخاندن لباس در امتداد طرفین بافت حوضچه یا ظرف استفاده می کند و لباس ها را تحریک می کند تا آلودگی و گل را از بین ببرد. [5] این فن آوری همزن خام با قدرت مجهز به موتور بود ، اما هنوز هم م washingثرتر از شستن دستی لباس است.

پیشرفتهای بیشتری در زمینه فناوری ماشین لباسشویی در قالب طرح درام چرخشی حاصل شد. اساساً ، این اختراع ثبت شده اولیه شامل یک درام شوی بود که برای چرخاندن درام های چوبی با دست میل لنگ می شد. در حالی که این فناوری به اندازه کافی ساده بود ، اما در تاریخ ماشین های لباسشویی یک نقطه عطف محسوب می شد ، زیرا ایده درام های شستشوی "مجهز" را ارائه می داد. از آنجا که طبل های فلزی جایگزین طبل های چوبی سنتی می شوند ، اجازه می دهد تا درام به بالای یک آتش باز یا یک محفظه آتش بسته تبدیل شود و باعث افزایش دمای آب برای شستشوی موثرتر می شود.

فقط در قرن نوزدهم بود که از قدرت بخار در طراحی ماشین لباسشویی استفاده می شد. [6]

در سال 1862 ، "ماشین لباسشویی دوار مرکب ، دارای غلطک برای پیچیدن یا منگد کردن" توسط Richard Lansdale از پندلتون ، منچستر ، در نمایشگاه 1862 لندن به نمایش درآمد. [7]

اولین حق ثبت اختراع ایالات متحده با عنوان "شستن لباس" در سال 1797 به ناتانیل بریگز از نیوهمپشایر اعطا شد. به دلیل آتش سوزی اداره ثبت اختراعات در سال 1836 ، هیچ توضیحی در مورد دستگاه باقی نماند. اختراع ماشین لباسشویی نیز به Watervliet Shaker Village نسبت داده می شود ، زیرا در سال 1829 یک حق ثبت اختراع برای یک Amos Larcom از Watervliet ، نیویورک صادر شده است ، اما اینکه لارکوم یک شیکر بوده است قطعی نیست. [8] دستگاهی که یک ماشین لباسشویی را با مکانیزم wringer ترکیب کرده بود ، تا سال 1843 ظاهر نشد ، زمانی که کانادایی John E. Turnbull از Saint John ، نیوبرانزویک یک "لباسشویی با رول های Wringer" را به ثبت رساند. [9] در طول دهه 1850 ، نیکلاس بنت از انجمن شیکر کوه لبنان در نیو لبنان ، نیویورک ، "آسیاب شستشو" را اختراع کرد ، اما در سال 1858 حق ثبت اختراع را به دیوید پارکر از دهکده شاکر کانتربری داد ، جایی که به عنوان "ماشین لباسشویی بهبود یافته" ثبت شد. [10] [ 11] [12]
مارگارت کلوین واشر روتاریوم Triumph [13] را اختراع کرد که در غرفه زنان در نمایشگاه بین المللی صد ساله 1876 در فیلادلفیا به نمایش گذاشته شد. [14] [15] در همان نمایشگاه شاکرها برای ماشین خود مدال طلا گرفتند.

  • roya ms
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • roya ms
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • roya ms